Frukostmöte: Greenwash eller trovärdigt hållbarhetsarbete?

När företag kommunicerar hur de tar ansvar för sitt hållbarhetsarbete (miljö, klimat, socialt…) blir de ibland anklagade för greenwash. Varför går det snett? Vad kan företagen göra för att undvika att bli anklagade för grönmålning? Leder detta till att företag undviker att kommunicera det som åstadkommits? Var går gränsen mellan marknadsföring, greenwash och konkreta åtgärder? Hur ser den perfekta miljökommunikationen ut?

Om du missade seminariet kan du se det här:

 

Medverkande: Fredrik Wirdenius, VD Vasakronan Helena Fornstedt, informationsdirektör i Svenska Statoil Ulf Wikström, miljöchef Fortum Värme Åsa Domeij, chef miljö och socialt ansvar Axfood Helene Samuelsson, kommunikationschef Preem Anette Rosengren, kommunikationsdirektör Lantmännen Jessica Cederberg Wodmar, hållbarhetskonsult JCW Hållbar Kommunikation Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen

Välkommen: Gunnar Söderholm, Miljöförvaltningen, Stockholms stad Moderator: Nina Ekelund, Hagainitiativet Sidekick: Mats Landén, NMC

Datum: 11 oktober Plats: Hörsalen, Tekniska Nämndhuset, Fleminggatan 4 Arrangör: Miljöförvaltningen Stockholms stad, Näringslivets Miljöchefer och Hagainitiativet Inbjudan: Ladda ner den här