När företag kommunicerar hur de tar ansvar för sin miljö- och klimatpåverkan blir de ibland anklagade för greenwash. Varför går det snett? Vad kan företagen göra för att undvika att bli anklagade för grönmålning? Leder detta till att företag undviker att kommunicera det som åstadkommits? Var går gränsen mellan marknadsföring, greenwash och konkreta klimatåtgärder? Hur ser den perfekta klimatkommunikationen ut?
Medverkande Hagainitiativet: • Johan Skoglund, Vd JM • Cecilia Udekwu, kommunikationsdirektör Procter & Gamble Norden • Åsa Domeij, chef miljö och socialt ansvar Axfood • Ulf Wikström, miljöchef Fortum Värme
Övriga medverkande: • Sarah McPhee, VD SPP • Martina Krüger, klimat- och energichef Norden Greenpeace • Jessica Cederberg Wodmar, hållbarhetskonsult JCW Hållbar Kommunikation • Svante Axelsson, generalsekreterare, Naturskyddsföreningen
Moderator: Nina Ekelund, Hagainitiativet. Sidekick: Mattias Goldmann, Tricorona
Datum: 4 juli Tid: 10.00 – 12.00 Plats: Teaterskeppet Arrangör: Hagainitiativet Anmälan: Vi avslutar med att bjuda på lättare förtäring och dryck. Därför vill vi gärna ha din anmälan senast den 1 juli. Seminariet är klimatsäkrat av Tricorona.
Inbjudan: Ladda ner den här